نسخه چاپی

روایت نیكی كریمی از تولید آتابای | دلم یك عاشقانه می‌خواست

روايت نيکي کريمي از توليد آتاباي | دلم يک عاشقانه مي‌خواست

نیكی كریمی، كارگردان فیلم سینمایی «آتابای» گفت: می‌خواستم وقتی فیلم تمام می‌شود تماشاچی حالش خوب باشد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، نیکی کریمی در پاسخ به این سوال که در روزگاری که فیلم‌های تلخ بیشتر در سینما ساخته می‌شوند چرا شما یک فیلم عاشقانه ساختید گفت: حدود ۳ سال قبل یک روز بهاری به نظرم آمد فیلم آتابای دقیقا همان چیزی‌ست که دوست دارم، بسازم. چون می خواستم تماشاچی وقتی فیلم تمام می شود، حالش خوب باشد، این نکته ای بود که در وهله اول به ذهنم آمد.

این هنرمند در پاسخ به اینکه چرا برخلاف تجربه های قبلی در فیلم خودش بازی نکرده است، گفت: تصمیم نداشتم در فیلمم بازی کنم، چون فیلم بسیار سختی بود و می دانستم، صد در صد تمرکزم را باید برای ساخت آن  باید بگذارم.

او درباره اینکه در فیلم آتابای چرا سراغ آذربایجان رفته توضیح داد: به تنها چیزی که فکر کردم  این بود که به هرحال در کشور ما خطه های مختلفی وجود دارد خیلی دلم می خواست که یک دنیای تازه ای را تجربه بکنم و خیلی شخصی به سراغ این قضیه رفتم، همیشه گویش و زبان ترکی را دوست داشتم و خیلی از لحاظ شنیداری برام جالب بود. البته مناطق دیگر را مثل کردستان، شمال و جنوب بررسی کردم اما احساس کردم اشعار و نحوه تغزلی بودن و سازهای آن منطقه باعث شد دلم بخواهد در خطه آذربایجان فیلمم را بسازم.  حالا پس از ساخت فیلم و در مقطع اکران خیلی خوشحالم که فیلم در نمایش های مختلفی که در شهرهای آذربایجان داشته است، مورد استقبال قرار گرفته است.نیکی کریمی درباره تجربه فیلمسازی و تهیه کنندگی که  این روزها برایش جدی تر است، گفت: فیلمسازی بسیار برام لذتبخش است و اگر فیلمنامه‌ای بخوانم که احساس کنم علاقه‌مندم، حتما تهیه‌کنندگی آن را قبول می‌کنم البته که خیلی به ندرت این اتفاق می‌افتد.


۱۴۰۰/۱۰/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...